Thursday 30 March 2017

\\ ASAL TOLAK NCD AKU NIE? SUSAH PAYAH AKU KUMPUL \\

~ASAL TOLAK NCD AKU NIE? SUSAH PAYAH AKU KUMPUL~
Pagi pagi lagi dah dapat call dari seorang client nie. Dalam hati, "kalau dah call banyak kali nie, mesti ada hal penting kan". Disebabkan tengah driving, takdelah jawap call tu. Walaupun ada insurans diri tapi sayang gak nyawa niee oiii. Mana nak gantiii. ðŸ˜…😅
Dah sampai destinasi, terus call client nie balik. Rupa-rupanya dia marah pasal NCD dia jadi 0 lepas claim windscreen. Saya pun terangkan balik pada dia. Jadi kes macam nie sebab dia takde ambil manfaat tambahan untuk cover "windscreen". So bila nak claim jugak, memang akan tolak NCD lah jawapnya. Nak buat macam mana
Pastu dia mengeluh, Alaaa! Menyesal saya tak dengar cakap awak ari tu. Masa saya explain kat dia hari tu, dia kata dia dah biasa handle. So saya pun takdelah explain dah pada dia. Ingatkan dah settle. Rupanya ada lagi. ðŸ˜¬ðŸ˜¬
Nak buat macam mana? Cermin kereta pun dah dapat baru. Claim pun dah jalan. NCD pun dah tolak. Kira habis lah kalau macam tu. Diharapkan client ini belajar dari pengalaman. Saya tak kata agent pandai sangat tapi at least dengar dahulu. Dapat penjimatan kalau kita boleh dibawa berdiskus.
Moral of the story : kita bukan pakar dalam bidang insurans. Jadinya tanyalah pada yang pakar. Supaya tidak kerugian di kemudian hari. ðŸ˜‰

No comments:

Post a Comment